08. jun 2016.

Americana Night
My Buddy Moose
NLV
Klub Elektropionir, Beograd
04.06.2016.

Ovogodišnje izdanje manifestacije Americana Night bilo je nešto drugačije u odnosu na protekle godine. Festival je izmešten iz Doma Omladine i to u prostore kluba Elektropionir (prvo veče) i kluba Zaokret (drugo, kantautorsko veče). Organizacija je poverena Dušanu Strajniću koji je i idejni tvorac ovog festivala.

Prvo veče je pripalo puskoj grupi NLV kao i riječkom sastavu My Buddy Moose. Drugo veče je bilo osvećeno kantautorima Ivanu Ludvigu (Beograd) i Vladimiru Kuzmanu (Zagreb), kome nažalost nisam prisustvovao iz objektivnih razloga.

NLV je mlada grupa iz Pule koja je bila podržana od strane Istarske županije pa su tako i snimili EP prvenac "... and who are you". Naziv benda NLV se sastoji od početnih slova imena troje članova osnivača grupe - pevačice Nikol Ćaćić, i dvojice gitarista Luke Šipetića i Vedrana Grubića. Posle dve godine pripremili su i novi album koji će uskoro biti objavljen. U međuvremenu su se preselili u Zagreb i pridodali dva člana kao ritam sekciju.

Nastup u Elektroioniru je bio ushićujući. Zvuk grupe je blag ali precizan, tekstovi su na engleskom a Nikol ima predivan baršunasti alt. Publika ih je vrlo brzo prihvatila a Nikol je bila magična što zbog glasa što zbog vrlo efektnog scenskog nastupa - smirenog ali gracioznog. Sa zanimanjem očekujem njihov novi album koji su promovisali novim singlom "Sisters of the Sun".

Nakon njih su nastupili i riječki veterani My Buddy Moose. Prvi album objavili su 2006. godine, drugi album "Wonderful Feeling Of Emptines" 2010. a treći "Shine! Shine! Shine!" 2013. Zarazna svirka grupe počiva na okvirima rada grupa The Sonics i The Stooges kao i na radovima Grahama Parsonsa, Stevea Earlea i Townes Van Zandta. Njihov silovit nastup u momentu je "pomerio" sve prisutne te večeri u Elektropioniru.

Bend sam prvi put gledao 9. februara 2013. godine, u klubu Doma omladine Beograda, kao predgrupu Rebelstar-u i tad su bili izuzetni. Ni ovaj put nisu zakazali i prosto su oduvali prisutne. Svirajući autorske pesme promovisali su i nove sa još neobjavljenog četvrtog albuma koji treba da se pojavi ove jeseni.

Vrhunac večeri je bio kada im se na bini pridružila Ivana (Ika) koja je vokalno gostovala na njihovom novom singlu "Waiting". Bend je izveo i odličnu verziju numere "Starry Eyes" Roky Ericksona. Ni ostale pesme nisu zaostajale ("Differences"...) a izuzetna uvežbanost energija i polet grupe My Buddy Moose doveli su do pravih ovacija u publici. Na bis su izveli su još jednu kompoziciju i to je bilo to. Sve u svemu, jedno prelepo i energično veče!

tekst & foto - slobodan vlaketić

Artan Lili
19.03.2016.